Strona główna » „Czy czytasz? Czytam! A Ty?”. Nowa kampania społeczna Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Aktualności ze świata książki

„Czy czytasz? Czytam! A Ty?”. Nowa kampania społeczna Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Nowa kampania społeczno-informacyjna Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Od 19 września mamy możliwość poznać najnowszą kampanię społeczno – informacyjną, która promuje czytelnictwo oraz biblioteki. Do 20 października 30-sekundowe spoty przygotowane przez Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 będą pojawiać się w radiu oraz telewizji. Natomiast same działania promocyjne w internecie potrwają do końca tego roku. Kampania ruszyła pod hasłem „Czy czytasz? Czytam! A Ty?”.

Ogólnopolska, jesienna odsłona kampanii NPRCz 2.0 „Czy czytasz? Czytam! A Ty?” przypomina o tym, że warto czytać niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania. W ramach działań promocyjnych powstały dwa spoty wideo: jeden adresowany do dzieci, młodzieży i rodziców, a drugi – do seniorów. Spoty prezentowane w radiu i telewizją trwają po 30 sekund, a te oglądane w internecie – minutę. W każdym z nich czytanie pokazane jest jako ciekawy i angażujący sposób spędzania czasu. A sama kampania zwraca uwagę na społeczne i indywidualne korzyści płynące z sięgania po książki.

Celem spotów jest przekonanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, bowiem pobudza wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi. Czytanie to szansa, żeby być na bieżąco, integrować się, rozwijać relacje z rodziną i przyjaciółmi. To także dobry relaks. „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego” – przekonują bohaterowie spotu.

Działania promocyjne Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 pojawią się również na aktualnie najbardziej popularnych serwisach społecznościowych – Facebooku, Instagramie i TikToku.

Za kampanię społeczną promującą czytelnictwo odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcja kreatywna kampanii to wynik pracy agencji Punchline. Natomiast same spoty w reżyserii Jana Forysia zostały wyprodukowane przez Watchout Studio, a postprodukcją zajęło się studio Lunapark.

Spot 30-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców:

Spot 60-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców:

Spot 30-sekundowy skierowany do seniorów:

Spot 60-sekundowy skierowany do seniorów:

Kasia