Od 19 września mamy możliwość poznać najnowszą kampanię społeczno – informacyjną, która promuje czytelnictwo oraz biblioteki. Do 20 października 30-sekundowe spoty przygotowane przez Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 będą pojawiać się w radiu oraz telewizji. Natomiast same działania promocyjne w internecie potrwają do końca tego roku. Kampania ruszyła pod hasłem „Czy czytasz? Czytam! A Ty?”.
Ogólnopolska, jesienna odsłona kampanii NPRCz 2.0 „Czy czytasz? Czytam! A Ty?” przypomina o tym, że warto czytać niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania. W ramach działań promocyjnych powstały dwa spoty wideo: jeden adresowany do dzieci, młodzieży i rodziców, a drugi – do seniorów. Spoty prezentowane w radiu i telewizją trwają po 30 sekund, a te oglądane w internecie – minutę. W każdym z nich czytanie pokazane jest jako ciekawy i angażujący sposób spędzania czasu. A sama kampania zwraca uwagę na społeczne i indywidualne korzyści płynące z sięgania po książki.
Działania promocyjne Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 pojawią się również na aktualnie najbardziej popularnych serwisach społecznościowych – Facebooku, Instagramie i TikToku.
Za kampanię społeczną promującą czytelnictwo odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcja kreatywna kampanii to wynik pracy agencji Punchline. Natomiast same spoty w reżyserii Jana Forysia zostały wyprodukowane przez Watchout Studio, a postprodukcją zajęło się studio Lunapark.
Spot 30-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców:
Spot 60-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców:
Spot 30-sekundowy skierowany do seniorów:
Spot 60-sekundowy skierowany do seniorów:
Skomentuj